بر اساس تفاهم نامه همکاری چهارجانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، حمل و نقل درون شهری دولتی و عمومی برای افراد دارای معلولیت رایگان خواهد بود.
بر اساس این تفاهم نامه چهارجانبه و گزارش توریست مگ، که بر اساس تبصره (2) قانون (5) حمایت از افراد دارای معلولیت تدوین شده است، ارائه خدمات گردشگری به معلولان در کشور نیز تسهیل می شود. استفاده از ظرفیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تسهیل در استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات حمل و نقل، رفع مشکلات زیرساخت الکترونیکی خدمات، ارائه تورهای گردشگری ویژه معلولان، توسعه گردشگری سلامت، توسعه گردشگری در اماکن زیارتی و سیاحتی و امکان حضور معلولان و خانواده هایشان در سفر از مزیت های این تفاهم نامه است.
بر اساس این گزارش، «علیرضا عسگریان» در مراسم امضای تفاهم نامه چهارجانبه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مصطفی ضرغامی، عضو اعضای هیئت مدیره بانک پارسیان حضور داشتند.
از برخورد قانونی با دستگاه های کم کار در حوزه مناسب سازی خبر داد و گفت: سال گذشته گفته شد 200 کیلومتر از راه ها بوده است. مناسب سازی شده و تا پایان سال 500 کیلومتر از راه های تهران بهسازی می شود. از شهرداری خواستیم این معابر را مشخص کند تا بررسی شود اما هنوز این اطلاعات داده نشده است.
وی با اشاره به اینکه در تهران 12 هزار کیلومتر راه داریم، گفت: شهرداری می گوید برنامه ما سالانه 500 کیلومتر بهسازی است. اگر راههای ما توسعه نیابد و با این سرعت پیش برویم، سالها طول میکشد تا جادهها را اصلاح کنیم. رضایی فر تصریح کرد: بنابراین کار جهادی بیشتر ضروری است و به نظر می رسد باید اولویت های خاصی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال باید به مکان هایی که افراد بیشتر در آن تردد می کنند توجه شود، زیرا مناسب سازی فقط مختص معلولان، جانبازان و سالمندان نیست.
وی با بیان اینکه جامعه 9 تا 10 میلیونی سالمند نیازمند این مناسب سازی ها داریم، ادامه داد: بحث مناسب سازی و دسترسی به حقوق شهروندی است. یکی از اصول اصلی مبلمان شهری دسترسی پذیری است. اصلا نباید بحث سفارشی سازی کنیم.