به گزارش توریست مگ، سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، اظهار کرد که پس از انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتوگوی همکاریهای آسیا (ACD)، برنامهریزی برای بهرهمندی از این فرصت آغاز شده است.
مسلم شجاعی، نماینده دفتر روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، در مورد نتایج نشستی که با هدف هماهنگی و بررسی برنامههای کلان استان یزد در طول سال آتی ویژه پایتخت گردشگری ACD برگزار شد، اظهار کرد: تدوین پروندههای فارسی و انگلیسی توسط اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان در تابستان جاری، اقدامی موفق برای معرفی یزد به عنوان کاندیدای پایتخت گردشگری ACD بود.
شجاعی اظهار کرد: با در نظر گرفتن ۳۵ کشور عضو ACD که شامل روسیه، ژاپن، چین، مالزی، عمان و قطر هستند، امکانات تبلیغاتی این مجموعه میتواند به یزد به عنوان مقصد گردشگری جلب سفرکنندگان و توسعه گردشگری این منطقه کمک کند. او تأکید کرد که با برنامهریزی دقیق و اقدامات بینالمللی، فرصتهای موجود در سال ۲۰۲۴ باید بهطور کامل بهرهمند شوند.
سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی توضیح داد: با انتخاب شهر یزد به عنوان میزبان اجلاس بینالمللی گردشگری در مجمع گفتوگوی همکاریهای آسیا در سال ۱۴۰۳، فرصتی برای معرفی این شهر به دیگر کشورها به وجود آمده است. او افزود: برگزاری این رویداد، نیازمند تدوین کلیات و برنامهریزی جلسات شورای سیاستگذاری، تجمیع ظرفیتهای گردشگری استان یزد، تأمین زیرساختها، نظارت بر تأسیسات گردشگری و حل مشکلات فرابخشی استانی است.
شجاعی اظهار کرد: اقداماتی چون طراحی نشان، تارنما و هویتسازی رویداد، حضور در نمایشگاههای خارجی گردشگری کشورهای عضو ACD، و حضور فعال در رسانهها و فضای مجازی نیز در دستور کار استان یزد قرار دارد.
وی تأکید کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، هدف از دعوت دبیرکل ACD به پایتخت و اعلام رسمی انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری ACD از جمله برنامههای استان یزد است.
شجاعی تأکید کرد: انتظار داریم که اداره کل استان یزد در نمایشگاههای خارجی گردشگری کشورهای عضو ACD نقش فعّالی داشته باشد و بهویژه در افتتاحیه نمایشگاه تهران، دعوت از دبیرکل ACD به منظور اعطای لوح مربوطه به یزد انجام شود.