عزیز تقی زاده شهردار محلات 26 آبان ماه در مراسم رونمایی از این فرش گل گفت: بر اساس برنامه ریزی شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال 1402 با هدف برندسازی شهر محلات اقداماتی از سوی شهرداری محلات انجام شد.

وی با بیان اینکه هدف از برندسازی ارزش گذاری برای شهر است، ادامه داد: برنامه ریزی باید به سمتی باشد که با شناسایی پتانسیل ها، شهر از ساختار همیشگی خود خارج شود. شهرستان محلات در مطالعات راهبردی به عنوان یک شهر توریستی با محوریت اقتصاد گل معرفی شده است. وظیفه شهرداری این است که از تمام توان خود برای تقویت این صنعت که محور اصلی گردشگری شهر است استفاده کند. وی افزود: برندسازی موثرترین فعالیت فرهنگی و اجتماعی برای تقویت پشتوانه اقتصادی یک شهر است.

شهردار محلات گفت: امیدواریم پس از این از ظرفیت های شهرستان در جهت تقویت مهمان نوازی شهر استفاده شود. حضور گردشگران به عنوان مهمان شهر باعث تقویت گردشگری شهر و تقویت اقتصادی شهر می شود. وی گفت: تقویت اقتصادی شهر باعث افزایش قدرت چانه زنی و ثبات اقتصاد شهر و در نهایت بهبود زیست پذیری شهر می شود. شهرداری محلات شعار «محلات، پایتخت گل ایران، شهر زندگی، شهر مهمان نواز» را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد.

تقی زاده افزود: بودجه پیش بینی شده برای اجرای فرش گل حدود 150 میلیون تومان بوده و مساحت فرش نسبت به سال های گذشته از 800 متر مربع به 1150 متر مربع افزایش یافته است. در اجرای آن حدود 400 هزار سرگل استفاده شد و بیش از 10 روز برای اجرای آن زمان صرف شد.

حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات نیز در این مراسم گفت: گیاهان و به ویژه گل ها یکی از جلوه های جمال الهی هستند. محلات از دیرباز ظرفیت بسیار بالایی در پرورش گل داشته است. پرورش گل کاری هنری و صنعتی ستودنی است و زیبایی آرامش بخشی را به ارمغان آورده است. تجربه چندین ساله در تولید گل در کنار تحقیقات علمی که این پژوهشکده در تولید ارقام جدید به کار می برد، جایگاه بالایی به این حرفه بخشیده است.

غلامعلی ابراهیمی رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه کشور نیز در این مراسم گفت: هدف تولیدکنندگان گل و گیاه در شهرستان محلات توسعه صادرات است چرا که رونق صادرات منجر خواهد شد. برای توسعه اقتصاد کشور. به همین دلیل تولیدکنندگان محلی گل و گیاه همواره نگاه ملی به تولید داشته اند.

هدف از برگزاری این رویداد ایجاد نشاط اجتماعی و استفاده از مشارکت مردم در امور شهری، برندسازی و ایجاد نماد است. در شهرستان محلات نظر شورا و شهرداری یکی از اصول مدیریت شهری است. یکی از اهداف دیگر برگزاری این فرش گل، آشنایی بیشتر مردم محلات به عنوان پایتخت گل ایران است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در ترویج فرهنگ اجتماعی در شهرستان، ادامه داد: با وجود اینکه هر ساله محلات شاهد برگزاری رویدادهای مختلف در رابطه با گل ها است، اما فرش گل ابزاری برای معرفی یکی از ظرفیت های ویژه محلات است. به عنوان مهد تولید گل در کشور. در تلاش هستیم تا در نهایت این فرش سرگل به نام شهر محلات به ثبت ملی برسد. در این مراسم و با حضور مدیر رکوردهای ملی ایران، گواهی ثبت فرش سرگل محلات به عنوان بزرگترین فرش سرگل کشور در آثار ملی ایران به شهردار محلات تحویل شد. همچنین گواهی ثبت رویداد فرش سرگل در تقویم رویدادهای گردشگری ایران در سطح استان به رئیس شورای شهر محلات تحویل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *