به گزارش توریست مگ، احمدرضا نقیب زاده روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تلاش برای حضور گسترده فعالان و نهادهای بین المللی گردشگری در حال انجام است و استانداری و دفتر وزارت امور خارجه در فارس نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته اند.

وی افزود: حضور فعالان خارجی در این نمایشگاه فرصتی برای تعامل و جذب بیشتر گردشگران خارجی به فارس است، البته این کشورها نیز به فکر جذب گردشگر ایرانی به کشورهای خود هستند. مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی در برپایی نمایشگاه گردشگری پارس رویکرد منحصربه‌فردی است که امسال اجرایی شده و بخش را مشتاق به همکاری و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌کند.

نقیب زاده گفت: یکی از اهداف نمایشگاه پارس، معرفی توانمندی های فارس در صنایع دستی و ایجاد بازار مناسب برای فعالان این حوزه در طول برگزاری نمایشگاه است و به همین منظور 2 سالن به ارائه محصولات اختصاص داده شده است. وی افزود: ایجاد تعامل بین فعالان گردشگری یکی از اهداف موضوعی نمایشگاه گردشگری است چرا که اگر هر یک از ادارات و میزهای تخصصی بخواهند در جذب و ترویج گردشگری موفق باشند نیاز به ارتباط و تعامل با فعالان این حوزه دارند. به عنوان مثال جذب گردشگران قومی و عشایری نیازمند همکاری با شرکت های مسافرتی و تعریف بسته های مسافرتی است.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس شیراز و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تاکید کرد: این نمایشگاه با حضور گسترده آژانس های مسافرتی و فعالان حوزه های مختلف گردشگری بستر مناسبی برای تعامل و انعقاد تفاهم نامه همکاری است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس یادآور شد: تمامی تشکل ها و انجمن های گردشگری، میزهای ملی گردشگری ادبی و عشایری، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی فارس و اقوام ایرانی برای حضور در این نمایشگاه گردشگری اعلام آمادگی کرده اند. حضور فعال اصحاب رسانه برای پوشش رسانه ای و همکاری در توسعه صنعت گردشگری فارس از دیگر ویژگی های سیزدهمین نمایشگاه بین المللی پارس است و تمامی رویدادهای رسانه ای متناسب با برنامه و اهداف تدوین شده است. به گفته نقیب زاده، با توجه به اهمیت طراحی و اجرای نمایشگاه گردشگری، نمایشگاه پارس با 2 مجری مجزا اجرا می شود و بخش عشایری و عشایری نیز یک مجری را بر عهده دارد.

بر این اساس 2 سالن به غرفه های صنایع دستی و 2 تالار به اقوام و غذای اقوام اختصاص دارد و تالار حافظ به عنوان بخش ویژه گردشگری میزبان اقامتگاه های بوم گردی، هتل ها، دفاتر مرتبط با گردشگری، هلدینگ های بوم سازی و … است. دانشگاه هایی با رشته های گردشگری و شرکت های دانش بنیان و دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت های بین المللی گردشگری خواهد بود.

وی اعلام کرد: تاکنون حضور 2 شرکت بزرگ گردشگری آلمان، 20 آژانس هواپیمایی، هفت ایرلاین داخلی و بین المللی، 2 سفارت کشورهای خارجی، اقوام ایرانی و صنایع دستی فارس قطعی شده و برای افزایش حضور رایزنی هایی انجام شده است.

مقدسی در خصوص قسمت بیرونی نمایشگاه گردشگری پارس گفت: 2 غرفه مربوط به گردشگری عشایری و خودروهای کلکسیونی راه اندازی می شود و مرکز اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی خود را برای نمایش خودروهای مرتبط با گردشگری در این نمایشگاه اعلام کرده است.

وی ارائه آموزش عملی گردشگری را از دیگر برنامه های این رویداد بین المللی عنوان کرد و گفت: آموزش گردشگری با حضور اساتید ایرانی و بین المللی به صورت حضوری و آنلاین از برنامه های جانبی این نمایشگاه و برگزاری کارگاه های تخصصی عشایری است. گردشگری نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی گردشگری پارس شیراز تصریح کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه تبیین ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی فارس، ایجاد فرصت های جدید کسب و کار و درآمدزایی برای صنایع گردشگری استان، بهره مندی از بازارهای نوظهور است. در زمینه سلایق جدید گردشگری، دستیابی به بازارهای نیو با رویکرد توسعه گردشگری فارس، انتقال تجربیات و تقویت دیپلماسی عمومی، بسترسازی برای تعامل با شرکت ها و موسسات گردشگری ملی و بین المللی، فراهم کردن بستر مناسب برای بیان ایده های نو و خلاقانه.

کسب و کار و کارآفرینی، توسعه گردشگری پاک، آشنایی با فعالان صنعت گردشگری با موضوعات جدید (تولید محتوا، اینترنت اشیا و معرفی بسته های مسافرتی با هدف توزیع گردشگری در هر زمان و مکان در فارس. مقدسی تصریح کرد: نمایشگاه فرصتی برای تبلیغات زنده گردشگری و بستر سنده در این زمینه است و سایت دو زبانه این نمایشگاه به منظور ایجاد تعامل با فعالان بین المللی طراحی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده 67 درصد از حاضران در نمایشگاه ها مشتریان بالقوه و 81 درصد دارای قدرت خرید هستند که فرصتی ارزشمند برای ایجاد رونق در اقتصاد این منطقه محسوب می شود. وی یادآور شد: فارس بیش از 30 درصد ظرفیت گردشگری، میراثی و فرهنگی کشور را در اختیار دارد و از ظرفیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *