سیاست بدون ویزای مالزی، موفق به جذب بیشتر گردشگران از شهرهای چینی شده است. شروع سال اژدها با اجرای سیاست بدون ویزا بین مالزی و چین، هزاران گردشگر را به سمت کشور آسیایی جنوب شرقی کشاند و برای صنعت گردشگری مالزی شور و هیجانی رقم زده است.

رئیس انجمن گردشگری چینی مالزی اعلام کرده است که بیش از ۱۰ هزار گردشگر چینی در طول دوره جشن از مالزی بازدید کردند، که هزینه گردشگری آنها حداقل یک میلیارد رینگیت (۲۸۴ میلیون دلار سنگاپور) برآورد شده است.

با حذف الزامات ویزا برای مسافران چینی و هندی از اول دسامبر ۲۰۲۳، مالزی قصد دارد صنعت گردشگری خود را تقویت کند، که می‌تواند به طور حیاتی به اقتصاد کمک کند. چین و هند به ترتیب چهارمین و پنجمین منبع بزرگ گردشگران برای مالزی هستند، و این کشور برای سال ۲۰۲۴ هدف گذاری شده است تا پنج میلیون گردشگر چینی و یک میلیون گردشگر هندی را جذب کند.

صنعت گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد مالزی است و تقریباً ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. دولت مالزی به توسعه برنامه‌های جدیدی برای بهبود صنعت گردشگری متمرکز است، مانند طرح‌های “گردشگری هوشمند” که با استفاده از فناوری دیجیتال به ارتقای تجربیات گردشگری می‌پردازد.

گردشگری هوشمند می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ درآمد گردشگری مالزی را به ۱۱۰ میلیارد دلار افزایش دهد، که این افزایش به طور چشمگیری از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. بخش قابل توجهی از رشد صنعت گردشگری مالزی به بخش گردشگری پزشکی آن نسبت داده می‌شود، و این کشور قصد دارد به قطب گردشگری پزشکی در منطقه تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *