به گزارش توریست مگ، یک کارشناس هوش مصنوعی بیان کرد: برای پیگیری اقدامات تحول آفرین ابتدا باید برنامه ریزی منسجمی انجام شود و محیط بومی از شبکه مسائل گردشگری، ذینفعان آن و محرک های لازم برای ایجاد چرخه کامل ارتباط و ایجاد فضای محلی ایجاد شود.

در خصوص هوش مصنوعی در صنعت گردشگری، اظهار کرد: هوش مصنوعی می تواند در همه جای صنعت گردشگری موثر باشد که با استفاده از آن می توان با تحلیل داده های سفر و گردشگری، بهترین زمان بندی را برای مخاطبان هدف ارائه کرد. و الگوهای موفق را شناسایی کنید. قبلی به دلیل تجربیات دیگران، تحول و هوشمندسازی در سیستم های رزرواسیون، فروش بلیط سفر و اقامت در هتل ها، ترجمه مکانیزه زبان محلی مقصد برای گردشگران و بالعکس است.

وی ادامه داد: پیشگیری از تصادفات و کنترل امنیت و ایمنی سفر، پیشنهاد مسیرها و مدیریت ترافیک، پیش بینی وضعیت آب و هوا، معرفی جاذبه های گردشگری با فناوری های نوظهور مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، ارائه برنامه غذایی متناسب با ذائقه و رژیم غذایی فرد و بر اساس غذاهای محلی مقصد سفر، توصیه های زیست محیطی، برنامه ریزی مالی و عملیاتی سفر، توسعه امکان ارتباط موثر و به اشتراک گذاری تجربیات سفر و … از جمله مواردی است که هوش مصنوعی می تواند در صنعت گردشگری از آنها استفاده کند. این کارشناس هوش مصنوعی در پاسخ به این سوال که هوش مصنوعی چگونه می تواند در صنعت گردشگری تحول ایجاد کند، گفت: برای پیگیری اقدامات تحول آفرین ابتدا باید یک برنامه ریزی منسجم انجام شود و محیط بومی از شبکه مسائل این حوزه خارج شود.

وی بیان کرد: در گام اول باید نیازها را شناسایی و اولویت بندی و به ظرفیت های موجود متصل کرد و برای کارشناسان هوش مصنوعی پروژه تعریف کرد. بنابراین اگر بستر ثبت استاندارد داده ها و اطلاعات در این زمینه در پایگاه های مختلف فراهم شود و بدون شعار و در عمل به سراغ فناوری های نوین برویم، تاثیر تحول آفرین آنها دیده می شود.

حسینی سمنانی در خصوص مزایای استفاده از هوش مصنوعی در گردشگری اظهار داشت: گسترش گردشگری با افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها، مدیریت مسئولانه و ماموریت گرا بر اساس تحلیل دقیق دانش گردشگری، ارتقای تجربه مسافران و افزایش رضایتمندی، کنترل امنیت و ایمنی ترافیک و بهبود شاخص های مدیریت گردشگری در منطقه، ارائه پشتیبانی و خدمات آنلاین و 24 ساعته، پیش بینی چالش ها و افزایش کیفیت اجتماعی سفر به صورت لحظه ای، تحلیل خواسته ها و سلایق گردشگران، تسهیل سرمایه گذاری و توسعه منابع، افزایش سودآوری، کسب ارز و رونق کسب و کار، ایجاد شغل و فرصت های شغلی جدید، حفظ تاریخ و فرهنگ، پایداری محیط زیست، پایش لحظه ای شاخص ها و تغییرات برای بهبود مستمر از جمله مزایای هوش مصنوعی در گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: رزرو هتل و مراکز اقامتی، ارائه خدمات گردشگری سلامت، ارائه محصولات صنایع خلاق مبتنی بر گردشگری، سیستم های پرداخت و فین تک، مدیریت ترافیک و حمل و نقل، خدمات بر اساس سلیقه و سلایق گردشگران از طریق چت بات، مدیریت تجربه مشتری و ثبت این تجربیات در سیستم های مدیریت دانش گردشگری، پیش بینی و تجزیه و تحلیل داده های گردشگری و بهبود مستمر شاخص ها، نرم افزار واقعیت افزوده و تجربیات واقعیت مجازی، ترجمه چند زبانه و بهبود شکل گیری ارتباطات، نظارت بر محیط زیست و مدیریت پسماند، پیش بینی الگوهای سفر مسافر و بزرگ و برنامه ریزی موثر از جمله مواردی وجود دارد که می توان از هوش مصنوعی در زمینه های گردشگری استفاده کرد.

این کارشناس هوش مصنوعی افزود: به عنوان مثال این موضوع می تواند خطرات و ظرفیت های فوق العاده گردشگری سلامت، تورهای پیشرفت در حوزه فرهنگی، علمی، فناوری، حرکت ها و سرمایه گذاری فوق العاده کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس بر روی مصنوعی باشد. وی با توجه به جایگاه ایران و جامعه جهانی در استفاده از هوش مصنوعی در حوزه گردشگری گفت: کشور ما در تمامی زمینه های گردشگری از جمله تنوع اقلیم، آثار باستانی و جاذبه های ناب گردشگری، فرهنگی بکر، ظرفیت های بالقوه بالایی دارد. و مکان های دیدنی سرمایه نخبگان انسانی است، اما به طور کلی و در واقع، برنامه منسجمی برای همگرایی این توانمندی ها نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *